Stan polskiego kina

Aktualnie polskie kino zbiera coraz wyższe oceny od najróżniejszych mniej lub bardziej pozytywnie nastawionych ośrodków medialnych oraz krytyków filmowych z całego świata. Naturalnie reżyserzy jak Polański czy Wajda zawsze znajdowali za granicą uznanie i zainteresowanie a producenci tylko czekają na propozycję kolejnego filmu z udziałem tak wybitnych twórców. Wielu jednak ludzi zgadza się, że to młodzi twórcy i nowe polskie kino mogą rzeczywiście odmienić sposób postrzegania naszych dzieł za granicami kraju. Sala samobójców jako film z wyjątkowo dużym potencjałem społecznym i emocjonalnym okazał się filmem szalenie ważnym nie tylko dla polskiego widza – niemal natychmiast po premierze sala samobójców stała się filmem bardzo głośno komentowanym za granicami kraju. Aby rozwinąć te talenty trzeba jednak o wiele większego zainteresowania kapitału niezależnego, który niestety od dawana w Polsce nie widzi interesu w kręceniu filmów. A skoro na przeciętnym filmie nie da się zarobić nawet ułamka tego, co przyniosła twórcom sala samobójców, wciąż pozostaje się przy sprawdzonych reżyserach i scenarzystach, którzy nie tylko nakręcą film, ale co dużo ważniejsze – sami zorganizują sobie pieniądze. Gdyby młodym twórcom finansowo ktoś pomagał, tak ważnych filmów w historii polskiej kinematografii na pewno byłoby więcej.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.